پوشش سقف و نما پوشش سقف و نما .

پوشش سقف و نما

خمكاري

خم كاري ورق چيست؟
به فرايندي كه در آن بر ورق فلزي نيرويي اعمال مي‌شود و ورق در يك زاويه مشخص خم و در نهايت شكل دلخواه را مي‌گيرد خم كاري ورق مي‌گويند. در تعريف ديگر به تغيير فرم ظاهري فلزات هم خم كاري ورق گفته شود. نكته مهمي كه در انواع روش هاي خم كاري ورق وجود دارد غير كشسان بودن فرايند خمكاري است. در خم‌كاري حجم ورق ثابت مي‌ماند و تنها شكل ظاهري ورق تغيير مي‌كند. هنگام انجام انواع خم كاري ورق مهم است كه فرد داراي مهارت و دقت بالا باشد. در انواع خم كاري ظرفيت خم كاري به ميزان كربن آن‌ها بستگي دارد. فراموش نكنيد ظرفيت خمكاري ورق با ميزان كربن رابطه عكس دارد؛ اگر ميزان كربن زياد باشد قابليت خم كاري كاهش مي‌يابد و اگر درصد كربن بالا باشد در فرايند خم‌كاري احتمال شكنندگي زياد است.

نكات مهم انواع خم كاري ورق
در روش هاي خم كاري ورق تغيير شكل ايجاد شده دائمي است. فراموش نكنيد فرايند خم كاري نياز به مهارت بالا و تخصص دارد. رعايت نكات زير به بهتر پيش رفتن مراحل خم كاري كمك مي‌كنند:

در صورت نياز به ايجاد حفره بايد بين محل ايجاد حفره و خم فاصله استاندارد رعايت شود تا قطر و شكل ثابت بماند.
در خمكاري انواع ورق براي اينكه ورق فولادي يا فلزي به شكل دلخواه در بيايد، در طراحي سنبه بايد عرض سنبه از ورق موردنظر بيشتر باشد.
زاويه خمش و شعاع بايد متناسب انتخاب شوند. زياد بودن زاويه خمش و شعاع باعث برگشت‌پذيري ورق مي‌شود.
در انواع روش هاي خم كاري ورق بايد از ورق‌هاي فلزي مناسب با مقاومت و انعطاف‌پذيري كافي استفاده شود.
يكي از نكات مهم در انواع خم كاري ورق انتخاب ابزار درست و اصولي خم كاري است.

پارامترهاي مهم در انواع خم كاري ورق
در فرايند خمكاري ۵ پارامتر مهم داريم كه قبل از آشنايي با انواع روش خمكاري به بررسي اين ۵ پارامتر مي‌پردازيم. پارامترها عبارت‌اند از:

شعاع خم: در خم كاري شعاع خم در سه دسته خارجي، متوسط و داخلي قرار مي‌گيرد. قالب استفاده شده و زاويه خمش توسط پارامتر شعاع خم مشخص مي‌شود.
ضخامت مواد اوليه: در انواع خم كاري ورق بايد به ضخامت مواد اوليه توجه شود. هر چقدر ضخامت بيشتري داشته باشد مواد اوليه، در فرايند خم‌كردن بايد از نيروي بيشتري استفاده شود.
زاويه خم: باتوجه‌به ضخامت ورق و كاربرد آن پارامتر زاويه خم مشخص مي‌شود.
طول لبه نسبت به منطقه خم: اين پارامتر مشخص مي‌كند كه از چه روش و دستگاهي براي خمكاري استفاده شود. جهت تعيين ميزان فشار وارده بر ورق فلزي براي خم كردن اين پارامتر تعيين‌كننده است.
عرض ورق: عمق خم كردن قالب استفاده شونده و مكان و نقطه اصلي اعمال فشار بستگي به پارامتر عرض ورق دارند.
روش هاي خم كاري ورق
باتوجه‌به ضخامت جنس ورق استفاده شده و طرح موردنظر روش هاي خم كاري انواع ورق هاي فلزي متفاوت است و روش‌هاي مختلف و دستگاه‌هاي كاربردي متفاوتي وجود دارد. باتوجه‌به اين موارد خمكاري ورق به دو روش كلي انجام مي‌شود كه عبارت است از:

خم كاري با سرد كردن ورق
خم كاري با گرم كردن ورق
روش اعمال نيرو به ورق و نوع نيروي وارد شده تفاوت اصلي در انواع روش‌هاي خمكاري است. براين‌اساس روش‌ هاي خم كاري ورق عبارت‌اند از:

۱. انواع خم كاري ورق؛ خم كاري چرخشي
در خم كاري ورق به روش چرخشي دستگاه مجهز به دو تكيه‌گاه منحني است كه اين دو تكيه‌گاه بر روي يك محور به يكديگر متصل مي‌شوند. ورق موردنظر در خم كاري چرخشي بر روي محور قرار مي‌گيرد و نيروي فشار تحت پرس به شكلي وارد مي‌شود كه دونيم دايره به هر سمت چرخيده و زاويه تشكيل مي‌دهند. ورق فلزي موردنظر كه بر روي اين دو نيم‌دايره قرار دارد تحت همان زاويه خم مي‌شود. در روش خم كاري چرخشي رايج‌ترين نوع دستگاه داراي ۲ رول نيم‌دايره شكل است؛ اما در بازار دستگاه‌هايي هستند كه از يك رول نيم‌دايره تشكيل شدند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۵۲:۰۰ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

برش ليزر

پانل هاي برش ليزري
يك طراح دكوراسيون داخلي مي‌تواند به سليقه خود الگوها و المان‌هاي موردعلاقه مشتري را با هم تركيب كند و با افزودن نور پس‌زمينه، فضايي منحصربه‌فرد براي مشتريان خود ايجاد كند. به‌طوركلي پانل هاي برش ليزري را مي‌توان در همه‌جا استفاده كرد و تنها محدود به استفاده داخلي نيستند. اين پانل‌ها از موادي ساخته شده‌اند كه در برابر تغييرات آب‌وهوايي مقاوم هستند؛ به‌عنوان‌مثال در ساختمان‌هاي تجاري، هتل‌ها، فرودگاه يا براي صفحه‌نمايش روميزي براي بارها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها مي‌توان از اين پانل‌ها استفاده كرد.

برش ليزر پانل ها
پانل هاي برش ليزري تزييني با قابليت برش روي انواع متريال PVC، ام‌دي‌اف، آلومينيوم و فلز نمايي زيبا به محيط دكوراسيون مي‌دهند. از اين پانل‌ها براي سقف، پارتيشن، اتاق‌خواب، پذيرايي و بسياري از اماكن تفريحي و تجاري مي‌توان استفاده كرد. دو نوع برش ليزري وجود دارد. برش فلزي و غيرفلزي.

۱. پانل هاي برش ليزري؛ برش ليزر پانل فلزي
در حال حاضر كاربرد پانل هاي برش ليزري يكي از روش‌هاي محبوب براي برش متريال‌هاي مختلف و حكاكي است. پانل‌هاي فلزي شامل طرح‌ها و الگوهاي مختلفي هستند كه بر اساس طرح انتخابي روي فلز برش داده مي‌شوند. يكي از كاربردهاي برش ليزر براي دكوراسيون داخلي است كه مجموعه‌اي از طرح‌ها و الگوهاي مختلف روي متريال خاصي برش داده مي‌شود. صفحات پانل مي‌تواند از جنس آهن، آلومينيوم، استيل، مس يا فولاد كورتن باشد.
۲. برش ليزر پانل غيرفلزي
برش ليزري غيرفلزي قابليت برش انواع متريال‌هاي چوب، پلاستيك و شيشه را دارد و در صنايع چوب، پزشكي و لباس استفاده مي‌شود. برش ليزري غيرفلزي با سرعت، دقت و كيفيت بالا روي غير فلزات برش ايجاد مي‌كند. برش ليزري غيرفلزي روشي مقرون‌به‌صرفه و اقتصادي است؛ زيرا فاقد ضايعات و دورريز است.

مزاياي پانل هاي برش ليزري
استفاده از پانل هاي برش ليزري در تمامي صنايع مزايا و فوايد خوبي دارد كه عبارت‌اند از:

وزن كم و دوام بالا
قابل‌اجرابودن ايده‌هاي خلاقانه با برش ليزر پانل ها
عدم آسيب‌ديدگي پانل برش ليزري
استحكام و ظرافت بالاي پانل‌هاي فلزي
استفاده از فلزات براي ساخت تابلوهاي تزييني
پانل‌هاي فلزي تزييني دوام زيادي دارند؛ ولي تابلوهاي ساخته شده از چوب بعد از مدتي پوسيده مي‌شوند؛ به‌ويژه اگر در محيط خارجي و شرايط آب‌وهوايي نامناسب قرار گيرند.

برش ليزر پانل هاي دكوراتيو
برش ليزري يكي از روش‌هاي عالي براي برش نواحي مختلف و از جمله ديوارهاي دكوراسيون‌هاي داخلي و خارجي است و موجب زيبايي و جان‌بخشي محيط مي‌شود. يكي از ابزارهاي مهم و محبوب برش ليزري پنل دكوراتيو فلزي است. برش‌ها توسط دستگاه‌هاي برش ليزري انجام مي‌شوند. پانل هاي برش ليزري دكوراتيو فلزي طرح‌هاي متنوع و مختلفي دارند كه بر اساس خلاقيت طراحان و سازگاري با محيط‌هاي مختلف مي‌توان از آنها استفاده كرد. يكي ديگر از مواردي كه از اين ابزارها براي زيبايي دكوراسيون استفاده مي‌شود و طرف‌داران زيادي دارد استفاده از ورق‌هاي طرح‌دار است. اين ورق‌ها بعد از برش طرح دلخواه طراحي و توليد مي‌شوند. دلايلي كه باعث افزايش محبوبيت اين پانل‌ها شده عبارت‌اند از:

سرعت نصب
استحكام بالا
طرح‌هاي متنوع
پنهان‌كردن عيب‌هاي ساختمان
مدرن و شيك‌بودن پانل‌ها
مزاياي كاربرد پانل برش ليزري
به‌جاي استفاده از يك تابلوي طبيعت يا نقاشي مي‌توانيد ديوار خانه يا محل كار خود را بسيار خلاقانه تزيين كنيد. برش ليزر پانل ها به شما اين امكان را مي‌دهد ‌تا با استفاده از پانل هاي برش ليزري روحي تازه به فضاي خانه يا شركت خود ببخشيد. مي‌توانيد از كلكسيون متنوع سبك‌ها، رنگ‌ها و فلزات آنچه را كه مي‌خواهيد انتخاب كنيد تا طراحان و معماران داخلي، دكوراسيوني منحصربه‌فرد براي فضاي داخلي شما خلق كنند. يكي از روش‌هاي برجسته‌كردن طرح در فضاي دكوراسيون استفاده از نور پس‌زمينه است. نورهاي ملايم و كم براي فضاي رمانتيك و نورهاي روشن براي جشن و مهماني بكار مي‌روند. از طرف ديگر نصب چراغ‌هاي پس‌زمينه موجب صرفه‌جويي در مصرف انرژي مي‌شود. در ادامه به چند مورد از كاربردهاي پانل هاي برش ليزري مي‌پردازيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۹:۵۸ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

استرچ متال

استرچ متال چيست؟
استرچ متال (Stretch Metal) يك ماده پيشرفته است كه در حوزه مهندسي مواد و ساختمان‌سازي به كار مي‌رود. اين ماده از جنس فلزي است كه به‌صورت شبكه‌هايي از لوله‌ها يا سيم‌هاي فلزي با ارتجاع پذيري بالا ساخته مي‌شود. استفاده اصلي از استرچ متال در صنعت ساختمان و معماري است و به‌عنوان ماده‌اي كه مي‌تواند در ساختمان‌ها و نماها براي ايجاد فرم‌ها و جلوه‌هاي منحصربه‌فرد استفاده شود، كارايي دارد. استرچ متال داراي ويژگي‌هايي همچون سبكي و مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ‌زدگي است كه آن را به يك ماده مناسب براي ساختمان‌هاي مدرن تبديل كرده است.

استفاده از استرچ متال در سقف كاذب و نماها، علاوه بر ايجاد جلوه‌هاي زيبايي و ارتقاي طراحي معماري، مي‌تواند به بهبود عملكرد ساختماني از نظر استحكام نيز كمك كند. اين ماده به دليل ويژگي‌هايي كه دارد، به يكي از رويكردهاي نوين در طراحي و ساختمان‌سازي تبديل شده و در زمينه‌هاي مختلفي از جمله معماري، مهندسي عمران و طراحي داخلي مورداستفاده قرار مي‌گيرد.

كاربرد استرچ متال در سقف و نما
استرچ متال به‌عنوان يك ماده انعطاف‌پذير در طراحي و ساخت سقف كاذب (False Ceiling) استفاده مي‌شود. سقف كاذب استرچ متال يك‌لايه از مواد عايقي است كه در زير سقف اصلي ساختمان قرار مي‌گيرد و به‌منظور بهبود جلوه ظاهري، كنترل و عايق حرارت و صدا و همچنين پنهان‌كردن سيستم‌هاي مكانيكي مانند لوله‌ها و كابل‌ها استفاده مي‌شود. باتوجه‌به ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد استرچ متال، استفاده از آن در سقف كاذب به‌عنوان يك گزينه مدرن و كارآمد در طراحي ساختمان‌ها و فضاهاي داخلي موردتوجه قرار گرفته و به بهبود جلوه‌هاي ظاهري و عملكردي ساختمان‌ها كمك مي‌كند.

مقاله پيشنهادي:   آشنايي با سقف كاذب آكوستيك
استرچ متال به دليل ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي مانند سبكي، انعطاف‌پذيري، زيبايي و مقاومت بالا گزينه‌اي ايده‌آل براي استفاده به‌عنوان پوشش در نماي ساختمان‌هاي مدرن محسوب مي‌شود. استفاده از استرچ متال در نما مزاياي بسياري دارد؛ از جمله امكان طراحي الگوها و بافت‌هاي بسيار زيبا و متنوع، سبكي و نصب آسان، مقاومت بالا در برابر عوامل جوي مخرب مانند رطوبت و خوردگي و كاهش قابل‌توجه هزينه‌هاي نگهداري نما در طولاني‌مدت. باتوجه‌به مزاياي فراوان نماي استرچ متال، استفاده از آن در نماهاي ساختماني نيز مي‌تواند گزينه‌اي اقتصادي و درعين‌حال بسيار زيبا براي جايگزيني با مصالح سنتي مانند سنگ، كامپوزيت و… باشد.

ويژگي‌هاي سقف كاذب استرچ متال
سقف كاذب استرچ متال داراي ويژگي‌ها و مشخصات فني منحصربه‌فردي است كه اين نوع سقف را به يكي از بهترين و كارآمدترين انواع سقف هاي كاذب فلزي براي انواع ساختمان‌ها تبديل كرده است. اين سقف‌ها از ورق‌هاي فلزي استرچ متال ساخته مي‌شوند.

همان‌طور كه در ابتداي مقاله به آن اشاره كرديم، استرچ متال ورق‌هايي با ضخامت بسيار كم و وزن سبك هستند كه در فرايند توليد، ورق‌هاي ضخيم فلزي از طريق كشش، به‌صورت چشمگيري نازك شده و طول آن‌ها افزايش مي‌يابد. در نتيجه ورق‌هايي با انعطاف‌پذيري و قابليت شكل‌پذيري بالا توليد مي‌شوند. استفاده از استرچ متال در سقف كاذب، باعث ايجاد ويژگي‌ها و مزاياي بسياري شده است كه در ادامه به بررسي بيشتر آن‌ها مي‌پردازيم.

۱. بارزترين ويژگي سقف كاذب استرچ متال؛ وزن سبك
سبك بودن يكي از بارزترين ويژگي‌هاي سقف كاذب استرچ متال است كه به دليل استفاده از ورق‌هاي فلزي بسيار نازك و سبك در ساخت اين نوع سقف‌ها است. ورق‌هاي استرچ متال به‌كاررفته در اين سقف‌ها، داراي ضخامتي در حدود ۰.۴ تا ۰.۸ ميلي‌متر هستند. اين در حالي است كه وزن هر مترمربع از اين ورق‌ها تنها حدود ۷ تا ۱۰ كيلوگرم است.

باتوجه‌به اين مقادير كم، وزن كلي اين سقف‌ها بسيار سبك‌تر از اكثر انواع سقف‌هاي كاذب ديگر مانند سقف‌هاي گچي يا سنگي است. سبكي سقف كاذب استرچ متال، مزاياي زيادي را به همراه دارد. از جمله مي‌توان به كاهش بار وارده بر سازه، آساني نصب و حمل‌ونقل، امكان نصب روي تيرهاي با دهانه بزرگ‌تر و كاهش هزينه‌هاي ساخت اشاره كرد. 

۲. قابليت نصب سريع و آسان
قابليت نصب سريع و آسان از ديگر ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد سقف كاذب استرچ متال است كه آن را براي پروژه‌هاي ساختماني بسيار كارآمد كرده است. باتوجه‌به اين نكته كه اين نوع سقف كاذب داراي اجزا و قطعات استاندارد و پيش‌ساخته است، در محل ساختمان‌سازي براي نصب نيازي به عمليات پيچيده و زمان‌بر ندارد. وزن سبكي كه استرچ متال در سقف كاذب دارد باعث شده است تا بار كاري نصب‌كننده‌ها كاهش يابد و عمليات نصب آسان‌تر شود.

مقاله پيشنهادي:   سيستم ايستادرز؛ سيستم محبوب پوشش بام و نماي ساختمان
به همين دليل امكان نصب سقف كاذب استرچ متال تنها با يك يا دو نفر قابل‌اجرا است. همچنين طراحي ماژولار و اتصالات سريع باعث مي‌شود تا مراحل نصب ساده و سريع پيش برود. استرچ متال در سقف كاذب باعث شده است تا براي نصب آن نيازي به مواد و تجهيزات سنگين و پيچيده نداشته باشيد. به‌طوركلي با استفاده از اين سقف‌ها مي‌توان در زمان و هزينه پروژه‌هاي ساختماني صرفه‌جويي قابل‌توجهي كرد.

۳. انعطاف‌پذيري و تنوع در طرح‌ها
انعطاف‌پذيري و تنوع در طرح‌ها يكي ديگر از ويژگي‌هاي بارز سقف كاذب استرچ متال است. ورق‌هاي استرچ متال در سقف كاذب، به دليل فرايند توليد مبتني بر كشش، انعطاف‌پذيري و قابليت شكل‌پذيري بسيار بالايي دارند. همين ويژگي باعث مي‌شود بتوان آن‌ها را به‌راحتي خم و منحني كرد و انواع طرح‌ها و الگوها را روي آن‌ها ايجاد نمود.

با استفاده از اين سقف‌ها مي‌توان طرح‌هايي با اشكال هندسي، منحني، موج‌دار و حتي طرح‌هاي سه بعدي را به وجود آورد كه در انواع ديگر سقف‌ها امكان‌پذير نيست. علاوه بر انعطاف‌پذيري بالا، تنوع رنگ‌ها و بافت‌هاي سطحي متنوع نيز باعث جذابيت بيشتر طرح‌ها و ايجاد زيبايي‌هاي بصري منحصربه‌فرد در اين سقف‌ها شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۷:۵۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

آبرو گالوانيزه

آبرو گالوانيزه چيست؟
نصب انواع آبرو گالوانيزه بهترين گزينه جهت جلوگيري از ريزش آب باران و برف به داخل سازه‌ها و سوله‌هايي كه داراي سقف شيب‌دار هستند است. به اين نكته توجه داشته باشيد كه آبروهاي گالوانيزه باتوجه‌به شرايط آب‌وهوايي مناطق مختلف طراحي و توليد مي‌شوند. به‌صورت كلي مي‌توان گفت آبروها يا ناوداني‌ها باهدف هدايت آب باران در زير لبه سقف‌هاي شيرواني و شيب‌دار ساختمان‌ها و سوله‌ها نصب مي‌شوند. علت استفاده از ورق گالوانيزه در انواع آبروهاي شيرواني مقاومت بالاي آن در انواع شرايط اقليمي است.

در حقيقت مي‌توان گفت اين ورق به‌صورت جوي آب عمل و آب جوي يا سقف را به يك سمت هدايت مي‌كند. از جمله كاربردهاي آبرو گالوانيزه مي‌توان براي استفاده در سقف شيب‌دار سوله‌هاي صنعتي، خانه‌هاي ويلايي، سر درب ورودي ساختمان‌ها و… اشاره نمود.

توليد انواع آبروهاي گالوانيزه
انواع آبرو گالوانيزه بيشتر در ضخامت 0.4 mm توليد و ساخته مي‌شوند. براي تهيه و ساخت اين پروفيل‌ها از ورق‌هايي استفاده مي‌شود كه در مقابل رطوبت هوا و محيط نمناك داراي مقاومت در برابر خوردگي بوده و ضدزنگ باشند. به همين علت اغلب براي ساخت اين آبروها از ورق‌هاي گالوانيزه يا ورق‌هاي رنگي ضدزنگ استفاده مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر مقاله آموزشي ورق گالوانيزه؛ رنگ‌آميزي ورق گالوانيزه مطالعه شود. همچنين چون اين ورق‌ها براي پوشش سقف استفاده مي‌شوند بايد داراي وزن سبك باشند و به همين علت بايد از ورق‌هاي با ضخامت كم مثل 3،2.5،2mm استفاده شود، تا سبك‌وزن باشند.

بعد از انتخاب ورق مناسب و بريدن ورق در اندازه موردنظر با استفاده از دستگاه و ماشين‌آلات مناسب مانند رول فرمينگ اين پروفيل‌ها توليد مي‌شوند. به‌اين‌ترتيب كه قالب‌هاي مشخص را در دستگاه رول فرمينگ قرار مي‌دهند و به كمك آن‌ها پروفيل آبرو نهايي ساخته مي‌شود و براي عرضه به بخش انبار فرستاده مي‌شود.

مقاله پيشنهادي:   نحوه اجراي نماي فلزي سه بعدي ديجيتال (Digital 3D)

ويژگي ‌هاي ظاهري آبروهاي گالوانيزه
اين ورق‌ها داراي ضخامت‌هاي ۰.۵۰ ميلي‌متر، ۰.۶۰ ميلي‌متر و ۰.۷۰ ميلي‌متر هستند و به دو صورت هلالي و قوسي نصب مي‌شوند. انواع آبرو گالوانيزه كه ضخامت بيشتر از ۰.۷ ميلي‌متر دارند بايد فاصله پرين هاي سازه با رعايت درصد شيب به شكل چهارگوش در كارگاه‌هاي برش و خم ساخته ‌شوند.

ضخامت آبروهاي گالوانيزه بين ۱ تا ۲ ميلي متر است و با استفاده از ورق‌هاي گالوانيزه براي ساخت، بايد محل اتصال توسط جوش‌كاري به صورت آب بند شده درآيد. فاصله تسمه آبروهاي گالوانيزه باتوجه‌به ضخامت آن‌ها تعيين مي گردد. به علاوه يك نوع آبرو ديگر با عنوان آبرو مخفي وجود دارد كه محل نصب آن ميان خط الراس‌ها در سقف‌هاي شيرواني است و مانع از تجمع آب در اين محل‌ها مي‌شود.

ورق‌هايي كه در ساخت انواع آبرو گالوانيزه استفاده مي‌شود به سبب اين كه سقف ساختمان كاملا در معرض رطوبت برف و باران قرار دارد، از ساندويچ پانل براي ساخت آن‌ها استفاده مي‌شود كه كار هدايت آب را بر عهده دارد. استفاده از آبروهاي گالوانيزه تنها محدود به سقف نيست و از آن‌ها در مجاري آب يا كناره‌هاي خيابان نيز استفاده مي‌كنند.

انواع آبروهاي گالوانيزه
آبرو گالوانيزه يا پروفيل آبرو يك نوع منحصربه‌فرد ندارد و در واقع انواع مختلفي از اين نوع پروفيل در بازار آهن موجود است. در ادامه به بيان انواع آبرو گالوانيزه يا آبچكان پرداخته شده است.

۱. آبرو جعبه‌اي گالوانيزه
پروفيل‌هاي گالوانيزه يا ناوداني شيرواني داراي ضخامت ۱ ميلي‌متر الي ۲ ميلي‌متر هستند. درصورتي‌كه در ساخت اين نوع آبروها از ورق گالوانيزه استفاده شود بايد نقطه محل اتصال با جوش آب‌بند شود و باتوجه‌به ضخامت آبرو فاصله تسمه آن به‌صورت دقيق مشخص مي‌شود. نصب ناوداني شيرواني يا پروفيل‌هاي گالوانيزه اهميت زيادي دارد و بايد درست انجام شوند.

۲. انواع آبرو گالوانيزه؛ آبرو لندني
آبرو گالوانيزه لندني با نام‌هاي ديگر مانند پروفيل گرد و پروفيل فيتيله نيز شناخته مي‌شود. كاربردهاي آبرو گالوانيزه لندني بيشتر براي پوشش سقف‌هاي شيرواني و سقف‌هاي وسيع‌تر است. در سقف‌هاي وسيع‌تر با متصل‌كردن پروفيل لندني به يكديگر سقف‌ها را پوشش مي‌دهند. محبوبيت پروفيل لندني يا گرد زياد بوده و مي‌توان گفت عامه‌پسند است.

يكي از مشكلات انواع آبرو گالوانيزه باتوجه‌به شرايط محيطي مورداستفاده مي‌توان گفت خوردگي و آسيب‌پذيري اين پروفيل است. در حقيقت مي‌توان گفت اين نوع پروفيل مقاومت زيادي براي زمان طولاني ندارد و باگذشت زمان دچار مشكلاتي مانند خوردگي مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۶:۱۸ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

فلاشينگ

اجراي فلاشينگ ساختمان؛ فلاشينگ چيست؟
قبل از صحبت درباره اجراي فلاشينگ ساختمان بايد ببينيم فلاشينگ ساختمان چيست. در تعريف فلاشينگ بايد گفت كه اين متريال مورداستفاده در ساختمان‌سازي نوعي ورق غيرقابل‌نفوذ است كه براي زيباسازي، درزبندي و آب‌بندي در ساختمان كاربرد دارد. فلاشينگ‌ها از جنس آهن گالوانيزه، آلومينيوم يا آلوزينك هستند.

با اجراي فلاشينگ ساختمان، آب و رطوبت حاصل از بارندگي و ساير عوامل محيطي در بخش‌هاي مختلف مانند لبه ديوار حياط، بام يا بالكن نفوذ نمي‌كند. در مقايسه با بسياري از مراحل ساختمان سازي، اجرا و نصب فلاشينگ ساختمان فرايند پيچيده و دشواري نيست. استفاده از فلاشينگ براي نماي ساختمان علاوه بر زيبايي نما روش مناسبي براي حفظ سلامت نماي ساختمان در برابر عوامل محيطي است.

مزاياي اجراي فلاشينگ نماي ساختمان
نصب فلاشينگ در ساختمان يكي از جديدترين روش‌هاي حفاظت از سلامت ساختمان در برابر آب و رطوبت بوده و همچنين در زيبايي نماي ساختمان نقش دارد. برخي از مهم‌ترين مزاياي اجراي فلاشينگ ساختمان عبارت‌اند از:

افزايش طول عمر ساختمان: نصب فلاشينگ در ساختمان مانع نفوذ آب، رطوبت و نور شديد خورشيد به داخل ساختمان مي‌شود. درنتيجه اجراي فلاشينگ ساختمان بر افزايش طول عمر ساختمان و نما تأثير مثبت دارد.
خلق يك نماي جذاب: فلاشينگ در نماي ساختمان نقش زيادي در جذابيت بصري نما دارد و مي‌تواند موجب جلب‌توجه مشتريان و بازديدكنندگان شود.
كاهش هزينه نماي ساختمان: از ديگر مزاياي نصب فلاشينگ در ساختمان كاهش هزينه‌هاي طراحي و اجراي نما است. با تركيب ورق گالوانيزه و سيمان مي‌توانيد نمايي زيبا به ساختمان خود بدهيد.
مقاله پيشنهادي:   ساندويچ پانل چيست؟

انواع فلاشينگ ساختمان از نظر شكل ظاهري
بر اساس محل اجراي فلاشينگ ساختمان و شكل ظاهري، اين متريال‌ها به چند دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند. همچنين فلاشينگ يا گاتر در ضخامت‌هاي مختلف وجود دارد كه معمولاً ضخامت آن‌ها از ۴/. ميليمتر بيشتر است. انواع فلاشينگ ساختمان بر اساس شكل ظاهري عبارت‌اند از:

1. فلاشينگ يو شكل (U شكل)
فلاشينگ‌هاي يو شكل از اتصال دو صفحه با زاويه ۹۰ درجه ساخته مي‌شوند. دو طرف لبه اين نوع فلاشينگ به سمت داخل خم شده است. لبه‌هاي خم‌شده مانع ايجاد موج در ظاهر ساختمان مي‌شود و در نتيجه اجراي فلاشينگ ساختمان يو شكل ظاهر نما يكدست و بدون نقص است.

از طرف ديگر اين نوع فلاشينگ نسبت به انواع ديگر كاربرد بيشتري دارد و در بخش‌هايي مانند درزبندي ساندويچ پنل‌ها و پوشش حاشيه آن‌ها استفاده مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هاي فلاشينگ يو شكل استحكام و مقاومت بالاي آن است.

۲. فلاشينگ مدل تاج
نوع ديگر فلاشينگ ساختمان، فلاشينگ تاج است كه از سه بخش فلاشينگ زيره، رويه و فوم درزگير ساخته شده است. اجراي فلاشينگ ساختمان مدل تاج نيز طرف‌داران زيادي دارد و اين نوع گاتر با زاويه‌هاي مشخصي توليد و در بازار عرضه مي‌شود.

نصب فلاشينگ در ساختمان از نوع تاج نيز براي پوشش موج ساندويچ پنل‌ها و آب‌بندي به‌كار مي‌رود. همچنين براي پوشاندن سقف‌هاي داراي دو شيب فلاشينگ، مدل تاج كاربرد زيادي دارد.

۳. اجراي فلاشينگ ساختمان؛ فلاشينگ نماي نبشي
نوع ديگر فلاشينگ ساختمان بر اساس شكل ظاهري، مدل نبشي است. فلاشينگ‌هاي نبشي داراي لبه‌هاي خم‌شده به سمت داخل با خارج هستند كه اين لبه‌ها علاوه بر زيبايي، استحكام فلاشينگ را نيز تضمين مي‌كنند. قبل از اجراي انواع فلاشينگ ساختمان از نوع نبشي، مي‌توان آن را به دو شكل داخلي و خارجي رنگ‌آميزي كرد. همانند فلاشينگ يو شكل، فلاشينگ نبشي نيز داراي زاويه ۹۰ درجه است.

4. فلاشينگ زد شكل (Z شكل)
آخرين نوع فلاشينگ بر اساس شكل ظاهري، فلاشينگ سه پله يا زد شكل است. اجراي فلاشينگ ساختمان نوع زد شكل يا سه‌پله مي‌تواند به بهترين شكل از ورود آب به محيط موردنظر جلوگيري مي‌كند. براي پوشاندن زير و جلوي ساندويچ پنل‌ها از فلاشينگ‌هاي سه پله استفاده مي‌شود.

انواع فلاشينگ ساختمان بر اساس محل اجرا نيز عبارت‌اند از:

فلاشينگ پنجره
فلاشينگ سقف
فلاشينگ نما
فلاشينگ روي ديوار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۴:۵۰ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

نماي پانچ متال

نماي پانچ متال چيست؟
نماي پانچ متال يا پانچ پليت صفحات فلزي هستند كه با استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته خاصي ساخته مي‌شوند. ورقه‌هاي پانچ متال از جنس فلزاتي مانند آلومينيوم، كامپوزيت يا گالوانيزه هستند. از نماي كاربردي پانچ متال به‌عنوان پوسته دوم در نماي ساختمان استفاده مي‌شود. از مهم‌ترين ويژگي ‌هاي نماي پانچ متال مي‌توان به مقاومت در برابر عوامل محيطي، بهينه‌سازي مصرف انرژي، ايجاد عايق صوتي و ايجاد نماي مدرن ساختمان و ايجاد خلاقيت در نما ساختمان اشاره كرد.

ويژگي هاي نماي پانچ متال
همان‌طور كه در قسمت قبل گفته شد نماي پانچ متال يكي از انواع نماي فلزي طرح‌دار در ساختمان سازي است كه از آهن و آلومينيوم تهيه مي‌شود. اين نما در برابر تغييرات جوي و محيطي استحكام زيادي دارد. البته در مواردي از ورق‌هاي كامپوزيت، فايبر سمنت و فولاد نيز استفاده مي‌شود. با استفاده از دستگاه‌هاي برش CNC روي اين ورقه‌هاي فلزي سوراخ‌ها يا چشمه‌هايي ايجاد مي‌شود.

اين چشمه‌ها نور واردشده به ساختمان را به‌خوبي كنترل مي‌كنند و اين يكي از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال است. نما پانچ متال از نوع سيستم نماهاي فلزي است كه در گروه نماهاي پيش‌ساخته قرار مي‌گيرد. ورقه‌هاي پانچ متال وزن سبكي دارند و ايجاد چشمه‌هاي متعدد با اشكال منظم و زيبا موجب سبك‌تر شدن وزن آن‌ها نيز مي‌شود.

ويژگي هاي نماي پانچ متال؛ روش توليد ورق پانچ متال
براي آماده‌سازي نماي كاربردي پانچ متال با استفاده از دستگاه‌هاي پانچ و بر اساس يك الگوي مشخص از قبل طراحي‌شده، حفره‌ها يا چشمه‌هايي روي ورق‌هاي فلزي ايجاد مي‌شود. از ويژگي هاي نما پانچ متال اين است كه صفحات جدا از يكديگر مي‌توانند يك طرح يكپارچه را به نمايش درآورند يا اينكه طراحي به صورتي باشد كه هر پنل داراي طرحي جدا از ساير پنل‌ها باشد.

موارد استفاده از ورق ‌هاي پانچ متال
علاوه بر اينكه از ورقه‌هاي فلزي پانچ به‌عنوان نماي ساختماني پانچ متال استفاده مي‌شود كاربردهاي ديگري نيز دارد. كاربرد ورق پانچ متال به شرح زير است:

به‌عنوان سقف كاذب
ديوارپوش داخلي
هندريل تراس
پارتيشن
تسهيل‌كننده گردش هوا دور تأسيسات بام
استفاده به‌عنوان تابلو
انواع برش CNC روي ورق پانچ متال
براي ايجاد حفره‌ها يا همان چشمه‌ها روي ورقه‌هاي فلزي از دستگاه‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود كه پركاربردترين نوع آن‌ها دستگاه CNC است. انواع برش‌هاي CNC عبارت‌اند از:

برش CNC به‌وسيله ليزر
برش CNC به‌وسيله دستگاه‌ تيغه‌اي
برش CNC به‌وسيله واترجت
برش CNC به‌وسيله دستگاه پرس سنبه‌اي
بررسي ويژگي هاي نماي پانچ متال
يكي از جديدترين نماهاي ساختماني نما پانچ متال است كه به‌عنوان پوسته دوم روي نماهاي ساختماني اجرا مي‌شود. اين نوع نما ويژگي‌ها و مزاياي منحصربه‌فردي دارد كه موجب افزايش كاربرد آن در ساختمان‌سازي شده است. از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال كه در حقيقت مزاياي آن هم حساب مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

سبك‌وزن بودن ورقه‌هاي پانچ متال موجب شده تا حمل اين نوع ورقه‌ها و نصب آن‌ها راحت باشد.
نماي ساختماني پانچ متال علاوه بر استفاده به‌عنوان نماي داخلي يا خارجي ساختمان يك عايق نوري و صوتي بسيار كارآمد است. براي ساختمان‌هايي كه در معرض نور شديد خورشيد قرار دارند نماي پانچ متال نور را به‌خوبي كنترل مي‌كند.
يكي ديگر از مهم‌ترين ويژگي هاي نماي پانچ متال استقامت آن‌ها در برابر تغييرات جوي و شرايط محيطي است.
سهولت نگهداري و تميزكردن نماهاي پانچ متال
زيبايي و جذابيت بصري منحصربه‌فرد
انواع نماي كاربردي پانچ متال
باتوجه‌به ويژگي هاي نماي پانچ متال كاربرد آن در صنعت ساختمان‌سازي بسيار گسترده است. تنوع طراحي از ديگر ويژگي‌هاي نماي ساختماني پانچ متال است. نماي پانچ متال در طرح‌هاي مختلفي وجود دارند كه عبارت‌اند از:

نماي پانچ متال مربع: مناسب براي ساختمان‌هايي با وزن بيشتر، داراي مقاومت بسيار بالا و زيبايي بصري جذاب
نما پانچ متال گرد: بسيار محبوب و پرطرف‌دار، داراي انعطاف‌پذيري بالا
نماي پانچ متال شكاف‌دار: مورداستفاده در نماي بيروني و داخلي مانند دفاتر پيشخوان، پنجره‌ها و فيلترها
نماي پانچ متال تزييني: مورداستفاده براي ديوارهاي جداساز درون دفاتر و ساختمان، دكوراسيون داخلي، پارتيشن، كف‌سازي و درب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۳:۱۲ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

نماي فلزي

نماي فلزي پيشاني ساختمان
اجراي نماي پيشاني ساختمان يك اصطلاح است كه پوشش‌كاران سقف‌هاي شيب‌دار جهت پوشش نوار بالايي ساختمان به كار مي‌برند. در واقع اين پوشش در نقطه‌اي نصب مي‌شوند كه همانند پيشاني انسان است و به همين دليل اين به اين نام اطلاق مي‌شود. به‌علاوه به پيشاني ساختمان نماي كنسول ساختمان نيز گفته مي‌شود. به طور معمول اجراي نماي فلزي پيشاني ساختمان هم‌زمان با نصب سازه فلزي انجام مي‌شود. به عبارت بهتر هنگامي كه نصب نماي فلزي ساختمان به اتمام رسيد، اجراي نماي پيشاني ساختمان هم انجام مي‌شود.

اهميت اين موضوع نيز در اين است كه نصب نماي پيشاني نياز به داربست دارد و در صورت وجود فاصله زماني بين نصب نما و نصب پيشاني، بايد هزينه اضافي براي نصب مجدد داربست پرداخت گردد. علت ديگر لزوم اجراي نماي پيشاني ساختمان بعد از اتمام نماكاري، ايجاد يكپارچگي و زيبايي بيشتر بين نما و پيشاني است.

به‌طوركلي نماي فلزي پيشاني ساختمان براي جلوگيري از ايجاد آسيب به نماي ساختمان و تخريب آن و همين‌طور جلوگيري از ريزش مستقيم برف‌وباران بر روي نما و درب و پنجره‌هاي ساختمان انجام مي‌شود؛ زيرا رطوبت قادر است به‌مرورزمان موجب فرسايش نماي ساختمان و درب و پنجره‌ها شده و تابش مستقيم نور خورشيد نيز رنگ‌ها را از بين خواهد برد.

بيشتر بخوانيد: نماي مدرن ساختمان و نحوه ايجاد خلاقيت در نما ساختمان

اجراي نماي پيشاني ساختمان
دليل اجراي نماي فلزي پيشاني ساختمان، بعد از اتمام اجراي نماي ساختمان اين است كه ابتدا بايد اجراي نماي ساختمان كامل شده و به لبه بالايي ساختمان برسد. سپس مراحل نصب پيشاني انجام شود تا با ايجاد يكپارچگي زيبايي نماي ساختمان را افزايش دهد. به‌علاوه چون اجراي نماي پيشاني نيازمند اجراي داربست است، بهتر است كه از داربست ايجاد شده براي نصب نما استفاده گردد و هزينه‌ها بدين‌طريق كاهش خواهد يافت. نقش پيشاني در سقف‌هاي شيب‌دار، اتصال قسمت بالايي ساختمان به قسمت زيرين سقف است.

مقاله پيشنهادي:   نصب ناودان شيرواني
درصورتي‌كه متريال اجراي نماي پيشاني، فلزي باشد، مي‌توان خم اصلي ورق را به سمت بيرون در نظر گرفت. در اين صورت اصطلاحا به آن سينه‌كفتري اطلاق مي‌شود. علاوه بر پيشاني ساختمان انواع سقف شيرواني فلزي، به دليل وزن كم، حمل‌ونقل آسان، عمر مفيد بالا و نصب راحت در صنعت ساختمان‌سازي جايگاه ويژه‌اي دارند و به جايگزين خوبي براي سقف‌هاي شيرواني ديگر به‌عنوان‌مثال سقف‌هاي شيرواني بتني تبديل شده‌اند.

انواع پيشاني ساختمان
علاوه بر نماي فلزي پيشاني ساختمان از مصالح ديگري نيز براي ساخت انواع پيشاني استفاده مي‌شود كه عبارت‌اند از:

 ۱. طرح سفال
ورق‌هاي طرح سفال براي اجراي نماي پيشاني در ساختمان سازي بسيار مناسب هستند؛ زيرا اين ورق‌ها سبك بوده و مقاومت بالايي دارند. به‌علاوه به دليل داشتن رنگ كوره‌اي مقاومت بالايي در برابر شرايط آب‌وهوايي، تابش نور خورشيد و ساير عوامل محيطي دارند.

۲. انواع پيشاني ساختمان؛ بام تايل يا رايكا بام
بام تايل نوعي نماي فلزي پيشاني ساختمان است كه شامل ورق‌هايي از جنس گالوالوم و آلو زينك است. اين متريال زيبا با نام رايكا بام توليد و در بازار عرضه مي‌شود. انواع ورق رايكا بام براي اجراي نماي پيشاني ساختمان عبارت‌اند از: سنگ‌ريزه‌اي، طرح مدرن و چرمي كلاسيك. رايكا سنگ‌ريزه‌اي به علت داشتن بافت نامنظم، برجسته و مات زيبايي خارق‌العاده‌اي داشته و در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم بوده و انعطاف‌پذيري بالايي از خود نشان مي‌دهد.

رايكا طرح مدرن نيز با رنگ سوپر مات پلي‌اورتان توليد مي‌شود. رايكا چرمي كلاسيك مانند ديگر متريال بام تايل نوعي نماي فلزي پيشاني ساختمان به شمار مي‌آيد با اين تفاوت كه در آن از رنگ پودري الكترواستاتيك براق استفاده مي‌شود. به‌طوركلي رايكا بام به علت داشتن مقاومت بالا و وزن سبك براي اجراي نماي پيشاني مناسب است.

۳. ورق پرچين
ورق پرچين طرح سفال زيبايي ويژه‌اي دارد و به علت اينكه پيشاني ساختمان معمولا عرض زيادي داشته و در ارتفاع كم اجرا مي‌شود، نماي آجري براي آن مناسب‌تر از ساير نماها خواهد بود. با اجراي نماي پيشاني در ساختمان به اين شكل، نما يكپارچه بوده و خطوط بين مصالح مشخص نيست. ويژگي منحصربه‌فرد ديگر پرچين، سبك بودن فوق‌العاده آن نسبت به سفال طبيعي و ديگر مصالح است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۱:۲۴ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

كلزيپ

بررسي پوشش سقف ايستا درز (كلزيپ)
در مبحث ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ، ايستا درز (كلزيپ) به نوعي سيستم ساختمان‌سازي گفته مي‌شود كه در حدود سه دهه به صورت مداوم در حال پيشرفت و توسعه بوده است. مي‌توان گفت همراه با بهره‌گيري از فناوري‌هاي نوين در سازه‌ها و پروژه‌هاي مهندسي، احداث سازه‌ها نيز به رعايت اصولي خاص نيازمند است، كه يكي از اين اصول سبك‌سازي سازه است. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ يا سقف ايستا درز (كلزيپ) مقاوم و سبك بودن آن بوده و به راحتي بر روي سقف ساختمان نصب مي‌شود. اين سيستم داراي خاصيت انعطاف‌پذيري بالا بوده كه براي پوشش قوسي، منحني و دهانه‌هاي بزرگ مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از اين پوشش سقف مي‌توان براي اجراي پروژه‌هاي مختلف با طول متغير، بلند و اشكال پيچيده استفاده نمود.

قالب و ساختار كلزيپ
در پاراگراف بالا به پانل ساندويچي و ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ اشاره كرديم. ساختار كلزيپ هم مانند پانل ساندويچي چند لايه است، بخش مياني و مركزي آن همچون يك عايق صوتي و حرارتي به درستي عمل مي‌كند و مواد تشكيل‌دهنده آن شامل : پلي اورتان يا پلي استايرن و پشم سنگ مي‌باشد.

كلزيپ لايه‌هاي ديگري از جمله ورق ذوزنقه ايي و ورق پروفايل، لايه ضد بخار، بست آلومينيومي، پايه پليمري و فاصله انداز امگا را دارد. كلزيپ، امكان و قابليت فرم‌دهي به انواع مختلف محدب، مقعر و مخروطي را دارد، كه دليلش داشتن ويژگي انعطاف‌پذيري آن است.

ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ عبارت‌اند‌ از :

۱. وزن كلزيپ سبك بوده و جا به جايي آساني دارد.

۲. از انعطاف‌پذيري فوق‌العاده‌اي برخوردار است.

۳. در مقابل زلزله، مقاومت بالايي دارد.

۴. داراي عايق رطوبتي، گرمايي و صوتي است.

۵. از مقاومت بالا در برابر سايش و خوردگي برخوردار است.

۶. داراي تنوع رنگ، شكل و اندازه است.

۷. در مقايسه با ساير مصالح و سازه‌ها، عمر مفيد بالايي دارد.

۸.  صرفه جويي از انرژي دارد.

۹. باعث كاهش هزينه‌هاي ساخت و ساز مي‌شود.

ويژگي‌هاي پوشش سقف ايستا درز (كلزيپ)
ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ عبارت است از:

اين نوع پوشش سقف داراي وزن سبكي بوده و براي سقف‌هاي بزرگ، ايستايي ايده آلي را به ارمغان مي‌آورد.
مقدار مصالح به‌كار برده شده در پوشش سقف ايستا درز (كلزيپ) كم بوده كه اين مورد باعث صرفه‌جويي در هزينه‌ها مي‌شود.
اين نوع پوشش سقف غيرقابل اشتعال است.
عملكرد مطلوبي به‌عنوان عايق صوتي و حرارتي دارد.
توانايي و قابليت نامحدودي در طراحي و انواع اشكال هندسي دارد.
ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ يا پوشش سقف ايستا درز (كلزيپ) مقاومت بالا در مقابل زنگ زدگي، فرسايش، خوردگي و نيز شرايط نامساعد آب و هوايي است.
مي‌توان گفت حتي بر روي سازه‌هاي قديمي نيز از اين نوع سقف مي‌شود استفاده كرد.
مراقبت و نگهداري اين نوع پوشش سقف بسيار ساده است.
نفوذ ناپذير بودن در مقابل آب از ديگر ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ است.
مصالحي كه براي ساخت اين دسته از سازه‌ها استفاده مي‌شود، قابل بازيافت است.
در مقابل نور خورشيد و اشعه‌هاي فرابنفش نيز بسيار مقاوم هستند.
براي هدايت رعد و برق مي‌توان از اين نوع پوشش سقف نيز استفاده نمود.
اجراي پوشش سقف ايستا درز (كلزيپ) با سرعت و به آساني انجام مي‌شود.
از ديگر ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ توليد در محل اجراي پروژه ساختماني است.
همچنين سقف‌هاي قوس‌دار و مقعري شكل را مي‌تواند پوشش دهد.
تغيير پذيري و آزادي عمل بسيار بالا اين پوشش به صورتي است كه مي‌توان در طرح‌ها و رنگ‌هاي گوناگون آن را مطابق با خواسته و سليقه معماران امروزي درآورد.
مقاله پيشنهادي:   نما پانچ متال
براي مطالعه مقاله «سقف كاذب آلومينيومي؛ ويژگي ها و كاربردهاي آن» كليك كنيد.

انواع لايه‌ها در سقف ايستا درز ( كلزيپ)
در مبحث ويژگي‌هاي پوشش كلزيپ لايه‌هاي سقف ايستا درز (كلزيپ) به ترتيب عبارت‌اند از:


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۹:۳۹ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

سقف ايستادرز

پوشش سقف ايستادرز
پوشش سقف ايستادرز از محبوب ترين و منعطف ترين و مقاوم ترين نوع سقف فلزي، سيستم پوشش سقف ايستادرز مي باشد، كه امروزه كاربرد فراواني در معماري هاي مدرن دارد. مي توان گفت كه نصب كردن سقفي با طراحي زيبا و شيك مكمل بنا و نيز عامل زيبايي و افزايش ارزش آن محسوب مي شود. در سيستم ايستادرز، بسته به نوع سقف، پانل ها در راستاي شيب سقف پهن شده و درزهاي اتصال اين پانل ها را به يكديگر وصل مي كنند. اين نوع سقف ها يك پوشش مستحكم بوده با توانايي حركت تحت انبساط حرارتي، كه مي شود گفت نصب آنها با انواع سقف هاي سنتي بسيار متفاوت است.

در پوشش سقف ايستادرز، در بلند مدت و به مرور زمان با مشكل نفوذ كردن آب به داخل ساختمان مواجه نخواهيد شد؛ زيرا درزها بالاتر از پوشش نهايي سقف قرار گرفته اند، اين مورد از مزيت هاي كليدي اين سيستم حساب مي شود كه نام ايستادرز به دليل اين توانايي نشات گرفته است. سيستم ذوب برف كلزيپ را نيز مي توان يكي از سيستم هاي جانبي قابل نصب ايستادرز نام برد، و كاربرد اين سيستم در هنگام تجمع برف و يخ زدگي مي باشد، كه ممكن است باعث تركيدن يا پارگي آبروها و لوله ها شده يا سنگيني برف و يخ، باعث از بين رفتن تاسيسات شود.

بنابراين حل اين مشكل با نصب سيستم هاي حرارتي و سيستم ذوب برف در گاتر ها و خروجي آبروهاي پوشش سقف، بسيار آسان مي شود. اين سيستم در ساختمان هايي مانند سالن هاي ورزشي، صنعتي و فرودگاه ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

مزاياي سيستم ايستادرز شامل :
۱. اين پوشش براي سقف هاي محدب، مقعر،پوشش قوسي، گنبدي و كونيك و تمام اشكال هندسي اين قابليت را دارد كه به صورت يكپارچه و بدون محدوديت طولي انجام شود.
۲. در اين سيستم هيچگونه سوراخ كاري روي آن انجام نمي شود، و اين مورد باعث ميشود كه حتي يك درصد نشتي آب وجود نداشته باشد. اين سيستم با كليپس هاي مخصوص آلومينيومي به صورت مخفي زير ورق ايستادرز نصب مي شود.

۳. جنس ورق ايستادرز ، آلومينيومي بوده و بسيار مقاوم در مقابل خوردگي و اثرات آب و هوايي، اشعه هاي ماورا و نيز در برابر فرسايش و كهنه شدن است،همچنين از قابليت شكل پذيري بالايي در مقايسه با ساير فلزات برخوردار مي باشد.

۴. با نصب برف گير روي اين سيستم از ريزش بهمن روي سقف جلوگيري مي كند.

۵. پشم سنگ مناسب ترين نوع عايق براي سيستم ايستادرز است، كه مي توان گفت بهترين عايق حرارتي و صوتي محسوب مي شود.

۶. اين سيستم در پوشش هايي با عايق حرارتي و صوتي و رطوبتي به صورت دو لايه اجرا شده و در پوشش هايي كه به اين عايق ها نيازي نباشه به صورت تك لايه اجرا مي شود.

۷. مي توان قابليت اجراي انرژي خورشيدي را روي سيستم ايستادرز به كار بست.

۸. پوشش سقف ايستادرز  با توجه به رنگ مورد نياز و تاييد مشتري در رنگ هاي متنوع، تهيه و توليد مي شود.

تعريف سيستم ايستادرز دالفا
پوشش سقف دالفا به عنوان يك سيستم پوشش سقف نوين محدوديت ها را از ميان برداشته و طراحان را قادر مي سازد كه پيچيده ترين طرح ها را ارائه دهند. اين نوع پوشش به دليل انعطاف پذير بودن و استفاده از طيف هاي گسترده رنگ، يكي از بهترين نوع پوشش براي كارفرمايان و به ويژه مشاوران بوده است.

شركت دالفا با بيش از يك دهه فعاليت در تمامي نقاط كشورمان و كشور عراق، اين افتخار را دارد كه اولين و بزرگترين مجري اين نوع سيستم با انجام پروژه هاي خاص با شكل هندسي نامنظم را طراحي و اجرا كند.

مزاياي سيستم ايستادرز دالفا عبارتند از :

• دقت و كيفيت بالا

• قابليت پوشش انواع اشكال هندسي ( قوسي و چند قوسي، محدب و مقعر و هرمي و… )

• قابليت توليد با تكنولوژي نوآورانه ورق بطول نامحدود و به صورت يكپارچه

• تمام ماشين آلات توليد بصورت موبايل و مستقر در محل پروژه
• ضد خوردگي و فرسايش پوشش سقف ايستادرز

• بدون نياز به تعمير و نگهداري

• آب بندي كامل سقف بدون هيچگونه اورلب و سوراخ كاري

• تنوع در انتخاب رنگ و دوام رنگ فوق العاده

• عملكرد عالي حرارتي و آكوستيك

• سرعت نصب بالا پوشش سقف ايستادرز

• طول عمر زياد و صد درصد قابل بازيافت

• بهترين انتخاب براي ورزشگاهها، فرودگاهها و ساختمان هاي بزرگ تجاري و اداري و بيمارستان ها و …


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۷:۵۵ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)